Vanliga frågor

 

Vad är Merchworld?

Merchworld är ett företag vilka specialiserar sig på merchandise och produktutveckling för musik- och underhållningsindustrin. Vi erbjuder artister helhetslösningar gällande merchandise. Våra tjänster så som design, produktion samt distribution förmedlas via vår hemsida under fliken 'Om oss'.

 

Var hittar man bilder, nyheter och andra roliga saker om Merchworld?

Kolla in oss på följande sociala nätverk: facebook.com/merchworld eller på Myspace.com/merchworldstore.

 

Allmänt

Vad gör jag om jag inte hittar svar på min fråga i Vanliga frågor?

Under fliken 'Kontakta oss' hittar ett formulär där du kan ställa din fråga. Gå till Kontakta oss.

 

Hur skapar jag ett eget konto på Merchworld?

Gå till 'Registrera dig' och fyll i formuläret. Registrera dig här!

 

Mitt konto

För att ändra inställningarna i ditt konto loggar du in med ditt användarnamn samt ditt lösenord och klickar på 'Mitt konto'.

 

Säkerhet

Personlig information

Vi hanterar din personliga information med största diskretion. Vi lämnar inte ut den till tredje part utan ditt samtycke.

 

Kreditkort

Det är säkert att handla med ditt kort på merchworld.eu / merchworld.se. All information vid kortköp överförs krypterad via SSL-teknik, vilket gör informationen insynsskyddad och oåtkomlig för utomstående. Merchworld samarbetar med Auriga AB:s betalväxel (PSP) samt Swedbanks Babs AB för inlösen av kortbetalningar.

 

Shopping

Jag har glömt mitt lösenord. Vad gör jag?

Gå till merchworld.se/account/reset och skriv in din e-post. Du får då ett e-mail med instruktioner.

 

Hur gör jag om jag vill se priserna i en annan valuta?

Kolla först att du loggat in på ditt konto. Klicka på din profil i menyn. Välj rätt land / valuta i listan.

 

Stämmer färger på sidan med hur de ser ut i verkligheten?

Ja i stort sett. Monitorer återger färger lite olika men vi försöker alltid se till att foton på våra produkter är så verklighetstrogna som möjligt. Merchworld reserverar sig dock mot mindre avvikelser gällande hur färger, material, vikt, storlekar samt tillverkning återges på hemsidan.

 

Jag vill ha en storlek men den går inte att välja? Är den slut?

Det som finns på sidan finns generellt i lager. Om en storlek av en viss produkt inte går att välja så är den troligtvis slut. Det kan dock hända att den produkten kommer in igen så hör av dig till oss om du kan tänka dig att vänta. Merchworld reserverar sig mot eventuella stavfel, sortiment- eller prisförändringar.

 

Ordrar och Leverans

Hur beställer jag?

För närvarande måste du vara medlem för att kunna beställa. Du behöver dock inte vara inloggad för att kunna lägga till produkter i din kundkorg. De produkter du vill köpa sparas i din kundkorg. Därifrån går du till kassan och följer instruktionerna där.

 

Vad är ett kollinummer?

Ett kollinummer är ett unikt serienummer skickat från Posten AB när du väljer Postförskott som leveranssätt. Du kan söka efter din order med detta nummer via Posten.se. Ta med detta nummer, legitimation samt pengar när du skall hämta ut ditt paket.

 

Varför står det inget när jag söker på mitt kollinummer?

Det kan vara så att din order inte skickats ännu. I så fall försök igen efter några timmar. Eller så har du valt ett leveranssätt där kollinummer ej skickas ut. Skulle problemet kvarstå kontakta oss så hjälper vi dig.

 

Jag har inte fått min order. Vad gör jag?

Kolla din e-post om vi skickat några meddelanden till dig. Det kan hända att alla eller några av de produkter du beställt är slut. Har du inte fått något e-post kontakta oss. I sällsynta fall kan det även blivit något fel under frakten.

 

Varför har jag har inte fått något SMS/kollinummmer från Posten?

Din order kanske inte är hanterad ännu (beräknad leveranstid är 5-10 arbetsdagar inom Sverige). Det kan bero på ett problem hos Posten eller att du angett fel nummer för SMS. Du kan även ha valt brevpost där du ej erhåller ett kollinummer.

 

Hur länge ligger mitt paket kvar hos Posten?

Det ligger kvar 14 dagar sedan retuneras det till oss. Observera att Ej uthämtad vara debiteras med 150 SEK. Skulle Du ångra dig efter att vi skickat paketet till Dig måste Du ändå hämta ut ditt paket och därefter returnera det till oss för att inte bli debiterad. Outlösta paket omfattas normalt inte av ångerrätt enligt Distansavtalslagen.

 

Returer och bytesrätt

Jag har skickat in en beställning men har ändrat mig. Hur gör jag?

Gå till fliken 'Kontakta oss' och välj kundtjänst och skicka ett meddelande till oss vad saken gäller. Observera att Ej uthämtad vara debiteras med 150 SEK. Skulle Du ångra dig efter att vi skickat paketet till Dig måste Du ändå hämta ut ditt paket och därefter returnera det till oss för att inte bli debiterad. Outlösta paket omfattas normalt inte av ångerrätt enligt Distansavtalslagen. När vi fått tillbaka din order tillsammans med ditt kvitto får du tillbaka dina pengar inom 30 dagar.